Zaterdag werd er door de helft van de piloten gevlogen. Ik koos ervoor niet te gaan vliegen omdat de wind te cross stond. Een aantal starts van piloten ging niet helemaal zoals het hoort. ‘s Avonds in het Best Western geslapen, omdat ik het mezelf en Anne-Marie niet aan wilde doen met nachtvorst in een tent te liggen. De volgende dag was de wind lichter en stond er een mooie taak van 48km op het bord. Ik kon als één van de eerste starten en wist in het begin maar moeilijk omhoog te komen, uiteindelijk wist ik reeds afgedreven richting de Noordkant van Stadskanaal naar 1500 meter te komen. Vanaf daar op naar KP1. Onderweg vond ik geen thermiek en moest bij KP1 toch echt wat vinden. Vanaf hier ben ik nooit meer boven de 800 meter geweest omdat ik niet door deze ‘laag’ heen kon komen. Richting KP2 op 300 meter nog een bel kunnen pakken die ik rook. Er was namelijk stront uitgereden en ik rook dit en tevens was de lucht warmer. Hierna kon ik geen thermiek meer vinden en moest ik mijn toestel net na Exloo in een veld zetten. De landing was wel wat roestig geworden, want niet netjes op mijn benen. Ik had me beter op moeten richten bij de landing (van horizontaal naar verticaal). Dit is mijn vaste fout die ik in het begin van het seizoen vaker maak, hopelijk nu echt voor het laatst. Terug op het veld alle verhalen gehoord en na de prijsuitreiking weer 3 uur naar huis gereden, waar we om 11 uur aankwamen.

Mijn tracklog op de DHV XC website.

Briefing door Rinus in 't Groen Muziek op het veld Ready ? Klaar op de dolly de start Achter de Dragonfly de administratie De taak Mooie luchten Inpakken vlakbij Exloo Prijsuitreiking aan het begin van de avond, iedereen een lekkere fles wijn

360 graden foto panorama van Rinus (sleep met de muis door de foto heen !):