Het doek van mijn Z8 was niet meer wat het was, slecht was het niet, maar nieuw ook zeker niet meer. Misschien dat ik er nog 1, hooguit 2 jaar mee kon vliegen (+/- 200 uur)
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt, want omdoeken kost ongeveer even duur als een nieuwe delta kopen plus verkoop van de oude.
Bij Bob Koenders van de Flying Dutchman heb ik mijn bestelling gedaan en omdat de krat met delta’s 3 weken later vertrok, kon ik 2,5 weken na mijn bestelling mijn gloednieuwe Laminar ophalen bij de Icaro fabriek vlakbij Lugano in Italië.
Omdat het allemaal kort dag was, moest ik even in twee dagen heen en terug. gelukkig wilde mijn vader met mij mee reizen. En zo reden wij in twee dagen 2100km.
De kleuren van mijn delta zijn nu met twee dunne lijnen rood en blauw, zodat de Nederlandse vlag ontstaat. In de Icaro fabriek heeft 9-voudig Wereldkampioen Manfred Ruhmer me geholpen met de overdracht (Aframe omzetten, kort pakken, aanwijzingen, tips). Het ophalen was even heen en weer rijden naar de fabriek.
Op woensdag 17 oktober kwam ik thuis en donderdag 18 oktober moest ik mijn nieuwe delta inleveren bij Joost Eertman in Oldenzaal (bij Ropeblock). Dat was weer even 450km.
Vrijdag 19 oktober is de krat met delta’s op transport gegaan naar Rotterdam om vervolgens met de boot gedurende een zesweekse reis begin december aan te komen in Sydney.

In Zwitserland ligt al sneeuw onder de 1000m ter hoogte van Gothard A frame omzetten met Manfred Ruhmer Klaar voor de rit van Sangiano naar Simonshaven Ff een bakkie doen met mijn vader inclusief een goed stuk taart De krat die bij Ropeblock staat waarmee onze delta's van Rotterdam naar Sydney gaan per boot