April en mei waren leuke vliegmaanden. Ik ben 5 keer wezen vliegen in die 2 maanden.
In juni ben ik helemaal niet geweest en daar baal ik enorm van. Waarom vraag je je dan af? Dat is een vrij complex verhaal en zelf begrijp ik mezelf hierin ook niet helemaal.
Dagen voordat er gevlogen kan worden zit ik de weerkaarten te bekijken, bekijk ik de RASP gegevens, stippel ik aan de hand van de wind een mooie route uit om overland te kunnen gaan en pogrammeer de waypoints in mijn GPS, maar uiteindelijk draaide het in juni vooral om op het laatste moment toch niet gaan.
Nu viel één van de weekenden zowieso af, omdat er een grote groep mensen kwam voor een gezellige dag en avond.
Een van belangrijkste redenen is dat ik verval in mijn oude gedrag van toen ik nog niet zo lekker vloog op mijn huidige toestel. Op het moment dat er allemaal kleine dingetjes meespelen laat ik dat oude gevoel de overhand hebben, terwijl dit totaal niet nodig is. Immers, na wat afstellingen aan mijn toestel vliegt deze erg lekker, thermiekt prima en bij het landen zit ik telkens op of rond het perfecte flare-moment, waardoor ik allemaal prima landingen heb gehad.
De kleine puntjes zijn toch ook wel belangrijk.
Zo was mijn parachute nog niet herpakt. Normaal doen we dat in maart bij Nico of Robert thuis, maar de afspraak om dit te gaan doen kwam er niet van. Dit gaf een niet zo’n prettig gevoel, dat ding hoort gewoon herpakt te zijn. Dus heb ik hem twee weken geleden zelf herpakt. Check… weer een zorg minder.
Verder kwamen de weken in april/mei er telkens andere piloten naar mijn toestel en zaten ze te voelen aan een licht knikje in mijn onderkabel. Dat hoort er inderdaad niet, maar op een gegeven moment had ik zoiets van, dat moet vervangen worden. Immers stel dat er wat gebeurd, dan kun je dat in ieder geval niet de schuld geven.
Dus eind mei deze kabels besteld en deze kwamen snel binnen, maar afgelopen vrijdag toen ik ze eronder wilde zetten, bleken het kabels te zijn voor een normaal A-frame en niet voor een competitie A-frame. Daar baalde ik dus enorm van, want afgelopen weekend was een prachtige lierdag in Nederland, waarbij er, zo te zien op de DHV XC website, mooie overland vluchte zijn gemaakt. Niet dat ik dat ook zo goed zou kunnen, maar ik had in ieder geval ook een stukje kunnen doen.
Daarom heb ik van het weekend mij bekommert om mijn VG mechanisme omdat deze nogal stroef gaat. Ik heb vaseline op de onderkant van de kiel gesmeerd en siliconenspray op de katrollen van mijn VG-kabel. Het is iets verbeterd zo te voelen, maar pas in de lucht merk ik of het echt gewerkt heeft.
De nieuwe kabels worden vandaag opgestuurd en ik hoop ze voor het weekend binnen te hebben, zodat ik komend weekend wel kan gaan vliegen.
De enige openstaande puntjes zijn eindelijk eens een houder te maken voor mijn draadloze zendknopje op de bottombar. Het komt goed uit dat ik momenteel voor een project met Carbon aan de slag ben, dan kan ik het houdertje hiervoor ook mooi hiervan maken.
Kortom, de afhankelijkheden die ik voor mezelf had ingebouwd zijn als het goed is weg genomen en dat zou moeten betekenen dat ik geen excuses/redenen meer kan verzinnen en dat er weer ouderwets MamboTime op de Laminar komt !
Geen gebruiker reactie op dit bericht
Geef een reactie.....