Er werd een NW wind voorspelt die in de loop van de dag verder naar het Noorden zou draaien. Dus vroeg op weg naar Kijkduin, waar wij sinds kort schijnen te mogen vliegen. Nico die kon ook vandaag dus dat kwam goed uit. Gezellig met z’n tweeën is veel leuker. Eenmaal aangekomen aan Kijkduin kwam ik de beveiligingsman van BEX weer tegen. Ik was namelijk al eerder op Kijkduin wezen kijken en kwam toen al in contact met de beveiliging van aldaar en met de politie. Deze zouden inmiddels al wel de nodige vergunningen hebben ingezien dacht ik zo. Niet dus! Geen enkele van deze 2 instanties en de plaatselijke boswachter was op de hoogte. Erg vreemd vond ik dat, omdat ik laatst Ton Kremers (stekkenbeheer KNVvL) nog aan de telefoon had die mij vertelde dat het eigenlijk al gecommuniceerd had moeten zijn.
Uiteindelijk dus toch nog heel voorzichtig mijn vleugel in het vers aangeplante helmglas opgebouwd en met starthulp Nico deze nieuwe stek ‘ontmaagd’. Zoals al gezegd was tegen mij, zou dit een moeilijke stek zijn. Nu is het zo dat ik inderdaad Kijkduin de moeilijkste stek vond waar ik tot nu toe gevolgen had, maar ook weer niet zo dramatisch moeilijk dat ik het niet had moeten doen. De Duinen zijn wat aan de lage kant en zijn niet overal even egaal en hoog. Vanwege een opkomende bui en daarvoor opkomende turbulentie heb ik uiteindelijk maar 13 minuten gevlogen. Maar ik vond het wel prachtig met Rechts (Noordelijk) van me Scheveningen en Den Haag en links (Zuidelijk) van me veel bos. Mijn vader kwam ook nog even langs om te kijken hoe zijn zoon het ervanaf bracht. Bijkomend voordeel daarvan was dat hij zijn digitale camera bij zich had en zodoende heb ik twee kiekjes van het soaren aan Kijkduin.

Vliegen bij Kijkduin

Vliegen voor de boulevard bij Kijkduin

Zoals al gezegd kwamen we in contact met de politie die nu gaat uitzoeken of er vergunningen zijn. Tot die tijd ga ik in ieder geval niet meer vliegen aan Kijkduin, want de instanties zijn gewoonweg niet op de hoogte.

Toen ik eenmaal op de plek was waar mijn vlieger opgeslagen ligt, heb ik mijn Mambo even uitgepakt, want dat buitje dat erover heen was gekomen had het allemaal flink nat gemaakt.
Deze dag was het moeilijker vliegen dan voorheen. Wat ik jammer vind is dat de autoriteiten nog steeds niet op de hoogte zijn en dat daarmee het vele werk dat er in gestoken is om deze stek te verkrijgen nog niet is afgerond. To be continued……