Dat was weer eens lekker uren maken vandaag.
Na een late start zat ik te themieken met Araldo. Het ging wel wat omhoog maar het was niet geweldig. Ineens had ik de kern te pakken en zei tregen Araldo: de kern zit achter. Dat ging goed tot 2000m en toen op avontuur naar keerpunt 1. Vlak voor dit keerpunt was een ridge waar ik nog samen heb kunnen vliegen met piloten die terug kwamen van het eerste keerpunt. Eenmaal op wolkenbasis ging ik dit keerpunt pakken, maar bij 5km cirkel piepte mijn vario niet. Bij 2km ook niet, toen ging ik twijfelen en ja hoor, na een vraag op de radio kreeg ik van Joost antwoord dat de cirkel 5km was.
Ik was dus vergeten mijn vlieginstrument door te schakelen van startcirkel naar keerpunt. Dus had ik 8km teveel gevlogen en zat ik helemaal alleen.
Inmiddels was ik weer terug op dezelfde ridge als eerder en wist ik me van vrij laag weer omhoog te werken. Toen door naar Krusevo waar de termiek maar uit bleef.
Ik ben onderaan de startberg op het bombout veld geland, lekker netjes op de voetjes.
Er waren nog twee kinderen die mee wilde afbreken, dat zullen ze wel vaker doen. Maar voordat ze geld gaan vragen of mijn toestel slopen heb ik ze alleen de binnenste zeillatten eruit laten eruit laten halen.

Toen kwam het nieuws dat Araldo slecht geland was en zijn elleboog had gebroken. Ik ging met Stavre, onze taxi chauffeur, er naartoe. Araldo was net weg richting het ziekenhuis.
Uiteindelijk had hij om te voorkomen fat hij in een 2m diepe grepel moest landen zijn toestel hard aan de grond gezet.
‘s Avonds hebben we meteen een vlucht, taxi geregeld en zijn spullen ingepakt want de volgende ochtend kon hij al vroeg naar Eindhoven vliegen om in Nederland geopereerd te worden aan zijn elleboog.