Vandaag wordt er een 240km taak naar Gulgong gevlogen.
Voor mezelf heb ik besloten een rustdag te houden. Elke dag voelt mijn lichaam een stukje minder fit. Na vandaag nog 4 vliegdagen te gaan en gisteren een geweldige vlucht gehad lijkt het mij verstandig om vandaag rustig aan te doen.
Vandaag overheerst mijn hoofd boven mijn hart, want vliegen wil ik natuurlijk wel.

Vandaag werd bekend gemaakt dat de New York Times een enorm artikel op Internet over Deltavliegen heeft gepubliceerd op de voorpagina van het sport gedeelte. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat de gedrukte versie van de krant op maandag ook dit artikel gaat bevatten.
Het is een goed teken dat dit gebeurd. Onze sport is steeds beter te volgen voor anderen en de media waarde stijgt ook maar (Records, Track&Trace, Live-video). Hopelijk pakt de Nederlandse Media het ook op, dat zou ontzettend positief zijn.
Ik ben zelf van mening dat de Nederlander wel eens wat anders wil gaan zien dan het standaard rijtje voetbal, schaatsen, veldrijden, tennis. Er zijn nog zoveel andere mooie sporten die de Nederlander ook graag wil zien. Het lijkt een trend dat wij allen meer diepte willen in de verhalen die er zijn. Niet voor niets zat iedereen aan de buis gekluisterd toen Rick van der Ven tijdens de Olympische Spelen bij het handboogschieten het goed deed.
Wanneer staat er eens een programmamaker van de televisie op en zorgt deze ervoor dat het deltavliegen in ieder geval één keer per jaar gewoon bij één van de vele Nederlandse zenders te zien is?

Taak 6 is gestopt. Dat moet haast wel vanwege de harde wind zijn. Aan het begin van de competitie kregen we een vragen formulier bij welke snelheid we nog wilde slepen (=vliegen?), hier kwam bij de meeste piloten ongeveer 25kmh + 10kmh gust uit. De wind waait 50-60 kmh. Ik begrijp van de organisatie eerlijk gezegd niet dat deze taak al veel eerder is gecancled of gestopt. Aan het begin van de middag zag het er nog goed uit, dan begrijp ik dat je voor een WK het gewoon door laat gaan, maar als op een gegeven moment in de loop van de middag de wind toeneemt tot 40kmh en later zelfs 50kmh en dat op de gehele route richting KP1, dan is dit allemaal niet nodig geweest. Ik hoop maar dat er niemand een vervelende landing oid heeft gehad. Als ik zo vanochtend naar de hoofden van de piloten keek, dan had denk ik niet zoveel mensen het erg gevonden als er een officiele rustdag was geweest. De komende 4 dagen wordt zowieso goed vliegweer. Een WK met 9 of 10 geldige taken is al namelijk al ontzettend goed (Vorige WK 2 geldige taken op de Cucco in Italië)

Task 6 had some very strong winds