Vanochtend was de temperatuur veel beter. Een graad of 5 eraf. Met al enige routine gingen we op HQ de vleugels ophalen en vervolgens Ali Dag op. Er werd rond het middaguur een taak van 84km uitgezet. Eerst wind mee naar het Oosten dan over een bergrug een stukje naar het Zuiden en dan voor het eenna laatste keerpunt wind tegen om vervolgens wind mee op final te gaan.
Vanwege ordered launch moest ik vrij laat starten. Voor mij hadden ze in het begin flink wat moeite om echt omhoog te komen. Na mijn start was het lastig. Ik vond iets, maar ook niets. Blijven vechten riep ik tegen mezelf, maar het werd steeds lastiger. Op een gegeven moment kwam ik half in de leizijde terecht en toen was het afgelopen, landing op het bombout veld. Gelukkig was relaunch toegestaan en moest ik snel mijn toestel inpakken om met de officiele busjes weer naar boven te gaan. Het geregel van de busjes ging met aardig wat stress, maar tegenwoordig heb ik van dit soort dingen helemaal niets meer. Araldo kwam me ook nog helpen en zo stond ik even later weer boven klaar om te vertrekken samen met een aantal ander sukkels die uitgezakt waren. Op de berg stond inmiddels veel meer wind, maar het voelde als een lekker soarwindje. Na de start heb ik eerst een half uur moeten zoeken voordat ik eindelijk een super bel had naar 2700m. Vanaf daar glijden schuin wind mee naar het eerste keerpunt. Vlak voor het keerpunt vond ik weer een bel en die bracht me naar 2800m. Daar had ik het slim bekeken om upwind de bel te pakken. Richting het tweede keerpunt moest ik wel een wolkenstraat pakken, maar ik kwam steeds meer downwind van de koerslijn te zitten. Uiteindelijk hielt het op vlak voor het keerpunt omdat ik tegenwind moest vliegen.
Ik stond wederom op een meloenenveld en ook wederom met 35kmh wind tegenlanding. Handen aan de bottombar houden is dan echt wel DE truc bij zo’n landing.
Enerzijds baal ik wel dat ik niet verder ben gekomen in de taak mede omdat ik alles in mijn eentje moest doen. Aan de andere kant blij dat ik voor de tweede keer gestart ben en ook nog een aardig stuk van de taak heb kunnen doen.

Tracklog vlucht 1.
Tracklog vlucht 2.
Officiele resultaten taak 1.

Uitzicht vanaf Alidag richting Kayseri/Talas De taak op het bord (blauwe dunne lijn) De keerpunten van taak 1 Delta's voor de start proberen boven te komen Wederom geland in een meloenenveld Na het vliegen met z'n allen uit eten