Afgelopen weekend was het sleepweekend op vliegveld Deelen.
Zaterdag vond ik een erg moeilijke dag, waarbij ik niet weg kwam van het vliegveld omdat er een paar kilometer bomen omheen ligt en ik niet hoog genoeg zat om hier overheen te vliegen. Gelukkig was ik niet de enige die niet weg kon komen. Zondag was het minder moeilijk en werd ik door Rinus in een bel afgezet. Dat was erg handig. Alleen nog maar ontkoppelen en de delta op zijn kant gooien en meteen naar 900 meter draaien. Daarna ben ik meteen doorgestoken naar de wolkenstraat die richting het eerste keerpunt lag. Daar ben ik van 700 meter naar 1200 meter gedraaid. Ik drifte alleen met de wolken mee van het eerste keerpunt af en moest vervolgens upwind naar het eerste keerpunt. Hier kwam ik op 500 meter aan en vond geen lift meer, waardoor ik mijn delta moest neerzetten naast de golfbaan van Renkum.
Ik heb wederom heerlijk gevlogen, maar ik vind het wel jammer dat ik door een verkeerde beslissing relatief snel weer aan de grond stond. Achteraf had ik een stukje upwind van keerpunt 1 moeten vliegen om vervolgens in de wolkenstraat weer hoogte te pakken en dan met lichte zij-rugwind naar keerpunt 1 te vliegen en daarna weer terug naar de wolkenstraat.
Het interessante van zo’n ‘fout’ vind ik dat deze ook naar de rest van het leven valt te koppelen zowel zakelijk als prive. Je neemt een beslissing en je gaat ervoor. Als het daarna niet zo uitpakt als gehoopt dan zoek je naar andere oplossingen om alsnog je doel te bereiken.

Foto’s door Anne-Marie:
Opbouwen taakbriefing keerpunten invoeren in de GPS/Vario
stilleven klaar voor de start Ik word door Toine vast gemaakt aan de Dragonfly Harnas aantrekken helm op, kinband vast Even wachten tot de Dragonfly me omhoog sleept Achter de Dragonflyhoog in de lucht boven Deelen Sander van Schaik in het landings circuit In het landings circuit In het landings circuit Terug lopen naar de afbouw na een leuk vluchtje Ik kreeg advies van een jongetje In de startrij wachten Wachten op de dolly Even wachten tot de Dragonfly me omhoog sleept 1. Koos de Keijzer 2. Andre Disselhorst 3. Mart Bosman mijn vlucht in Google Earth taak 2 NK Slepen 2010

Taak 2 vlucht gegevens