Tsja… daar zit ik dan even voor 3-en onder de bomen bij de camping.. uitgezakt !!
Vanochtend moesten we om 9 uur klaar staan om naar boven te gaan. Vroeg op dus en alles in orde maken. Om kwart voor 10 stonden we al op de berg als eersten. Tijdens de rit naar boven mijn GPS, waar ik gisteren problemen mee had, uitgeprobeerd zonder succes. De rit naar boven heb ik het geluid maar uitgezet, zodat ik niemand stoor. Eenmaal boven op de berg denk ik het euvel gevonden te hebben. Toch heb ik voor de zekerheid maar de coordinaten op een stuk tape geschreven zodat ik zeker weten hiermee niet in de problemen zou geraken zoals gisteren.
Vlak na mijn start kom ik erachter dat het geluid van mijn vario nog steeds uitstaat, terwijl ik dit toch echt nodig heb om omhoog te komen. In de lucht snel aangezet, maar ik zit dan al onder starthoogte. Na een korte tijd vechten om naar boven te komen, moet ik toch voor de landing gaan kiezen omdat onder de Chabre veel bos zit en een tweetal kleine terreintjes.
Met genoeg hoogte boven het grote Zuid-landingsveld begin ik met mijn circuit en kom iets te hoog aan voor mijn final. Met een slippende S-bocht mooi op final, waarbij de parapenters die in de vlieglijn stonden opzij moesten sprinten, kom ik mooi binnen… even hard uitduwen en ik sta weer op mijn beentjes. De busjes waren al onderweg naar beneden, dus dat liep gesmeerd !!

De taak zelf was over 103 km. Eerst richting het Oosten, 5 kilometer verder dan het eerste keerpunt van gisteren. Dan 5 km ten Noorden van de Aspres. Dan richting het oosten bij Sisteron en dan terug naar de camping.
Harm Darwinkel houdt het route bord omhoog

Extra info:
DHV Cross Country