Nadat ik eindelijk na drie jaar nu écht mee ga doen met het NK, ben ik druk bezig met de voorbereidingen.

Mijn sportlicentie was onlangs verlopen, dus deze heb ik deze 2 weken geleden opnieuw gehaald bij de SMA in Rotterdam. Plasje inleveren, bloed prikken, ogen checken, longen luisteren, knie en arm buigingen en na een half uur stond ik weer buiten.
In de voorwaarden om mee te doen met het NK staat, dat je een FAI sportlicentie nodig hebt. Deze heb ik bij de KNVvL aangevraagd. Nadat ik deze binnen kreeg, kwam ik tot de conclusie dat ik deze al enkele jaren heb, want achterop stond dit al.
Al enkele jaren vlieg ik met een oude jas die eigenlijk voor het zeilen is. Eigenlijk best een onhandig ding hiervoor. Uiteindelijk besloten om de BodyBird + Cap bij Icaro te bestellen van het geld dat ik voor mijn verjaardag kreeg. Na wat heen en weer ge-email met Gipsy (van Icaro) over welke maat ik moet hebben, uiteindelijk vandaag de jas binnen gekregen. Ik vind hem prachtig en het zit ook erg lekker. Meteen mijn Cap (alias bankoverval muts) opgedaan, maar dit voelt een beetje onwennig. Of ik hem op ga zetten weet ik niet. Tot nu toe vind ik dat ik er een beetje voor lul mee loop.
Via Rob van der Leeden heb ik een 2-tal extra uprights besteld, welke door Alphons Broekman worden meegenomen naar het NK. Ik zei nog tegen Rob, ik heb er pas één kapot gevlogen in al die jaren, waarop Rob antwoorde dat ik meer moest vliegen. Nu zal ik niet zeggen dat ik veel vlieg, maar ik heb tot nu toe gewoon bijna altijd netjes geland.

Als voorbereiding op het vliegen in Laragne bekijk ik momenteel veel de Tracklogs van de piloten die het pre-wk vliegen. Hier kan ik weer veel van leren hoe en waar iedereen vliegt. Voor mij wordt het echt geen top 10 classering omdat ik nu eenmaal met mijn Mambo ga vliegen (een Intermediate toestel), terwijl de rest op wedstrijd toestellen vliegt.(ter verduidelijking, mijn toestel heeft een glijhoek van 1 op 8, terwijl de top toestellen een glijhoek hebben van 1 op 14). Tevens heb ik totaal geen wedstrijd ervaring, aangezien het NK mijn eerste wedstrijd wordt.
Ik moet mij dus kunnen onderscheiden door te weten hoe en waar ik moet vliegen, door informatie van anderen te analyseren helpt mij dit voor een stuk te bewerkstelligen. Het doel van dit NK is dan ook bij de beste 2/3 te eindigen en tenminste één taak geheel uit te vliegen.
Tevens de nodige boeken over deltavliegen aan het lezen. Met name het boek ‘Secrets of Champions‘ van Dennis Pagen geeft een hoop verschillende inzichten in het wedstrijd vliegen.

Verder moet ik alleen nog mijn GPS-snelheids-meter even repareren en het kabeltje van mijn radio en dan ben ik er helemaal klaar voor. Nog één week te gaan voordat ik vertrek, want voorafgaand aan het NK ga ik eerst nog een paar dagen naar het straattheater festival in Chalon dans la Rue.